بررسي فيلم يك مكان ساكت 2 (A QUIET PLACE PART II)

نقد و بررسي فيلم ها، سزيالها و انيميشن هاي روز دنيا

بررسي فيلم يك مكان ساكت 2 (A QUIET PLACE PART II)

۱۴ بازديد

فيلم A Quiet Place Part II

فيلم يك مكان ساكت۲ يا A Quiet place 2 ساخته جان كرازينسكي دنباله‌اي موفق از نسخه اول است كه با لحظات پرتنش خود بازهم مي تواند نفس‌ تماشاگر را در سينه حبس كند. قسمت دوم فيلمA QUIET PLACE PART II نخستين فيلمي است كه بعد از ماه‌ها تعطيلي سينماها به شكلي گسترده در آمريكا و ساير كشورهاي جهان به روي پرده نقره‌اي رفت.

اين اثر به معناي واقعي كلمه سينما را دوباره زنده كرد و به همه اثبات كرد كه تماشاي فيلم روي پرده سينما تا چه اندازه مي تواند لذت‌بخش باشد. قسمت اول فيلم A Quiet Place يا يك مكان ساكت در سال ۲۰۱۸ اكران شد و با ايده‌ي ناب خودش طرفداران ژانر ترسناك را به وجد آورد. هيچكس از كرازينسكي بازيگر سريال كمدي Office انتظار ساخت چنين اثر پرتنش، هيجان‌انگيز و خوش‌ساختي را نداشت. او در قسمت اول به عنوان كارگردان و بازيگر اين فيلم، لحظات احساسي و پرتعليقي را براي مخاطب خلق كرد. كرازينسكي در قسمت دوم فيلم يك مكان ساكت نيز با تكيه بر نقاط مثبت نسخه اول دوباره اين حس ترس را به خوبي در تماشاگر زنده مي‌كند. با نقد و بررسي فيلم A Quiet Place Part II ما را همراهي كنيد.

بهترين فيلم هاي آنجلينا جولي Angelina Jolie را در اين لينك ببينيد.

داستان فيلم يك مكان ساكت 2

فيلم يك مكان ساكت ۲

داستان فيلم A Quiet Place Part II درست در ادامه جريانات فيلم اول است، البته با اين تفاوت كه سكانس ابتدايي فيلم به پيش از ماجراهاي قسمت اول برمي‌گردد. خانواده ابوت به مانند قسمت اول همچنان در تلاش براي زنده ماندن پس از فجايعي هستند كه قبلاً با آن روبرو شده بودند. بنابراين اولين ابوت (اميلي بلانت) و فرزندانش ريگان (ميليسنت سيموندز) و ماركوس (نوآ جوپ) راهي براي زنده ماندن مي‌جويند در حالي كه موجودات هيولايي نيز هنوز در هر گوشه‌اي در كمين هستند تا آنها را پيدا كنند. در اين قسمت كيلين مورفي به گروه بازيگران A Quiet place 2 مي‌پيوندد تا با خانواده ابوت به جنگ هيولاهاي ترسناك داستان بروند..

نقد و بررسي فيلم سينمايي هيچ كس Nobody را اينجاببينيد.

 

بررسي فيلم A Quiet Place Part II

فيلم  A Quiet place 2

شروع هيجان‌انگيز و رعب‌آور قسمت دوم فيلم يك مكان ساكت به مانند قسمت اول مخاطب را ميخكوب مي‌كند. اين شروع فلش‌بكي به روز واقعه داده است. هنر كارگرداني كرازينسكي در همان ابتدا خودنمايي مي‌كند. حمله‌ي هيولاهاي كوري كه فقط به صدا حساسيت دارند، در قالب برداشت‌هاي طولاني با دوربين متحرك و قطع و وصل شدن صدا بر اثر تغيير زاويه ديد اعضاي خانواده‌ي ابوت (ريگان، دختر ناشنوا خانواده) صورت مي‌گيرد. اين برداشت‌هاي طولاني با حال هواي ترسناك فيلم همخواني دارد و به خلق لحظات دلهره‌آور كمك زيادي كرده است. اين شروع طوفاني هرج و مرج آن روز را به خوبي منتقل مي‌كند. اين سكانس ابتدايي به تنهايي توانايي و خونسردي كرازينسكي را در پشت دوربين بعنوان يك كارگردان اكشن‌ساز اثبات مي‌كند. اين فلش‌بك بازهم به مانند قسمت اول اطلاعات دقيقي از علت بوجود آمدن اين هيولاها نمي‌دهد كه نقطه ضعفي براي هر دو قسمت به شمار مي‌رود. پس از اتمام افتتاحيه هيجان‌انگيز فيلم، داستان ما را بجايي مي‌برد كه قسمت اول تمام شد. با حذف پدر داستان در قسمت اول، كرازيسنكي، كيليان مورفي را به خط داستاني قسمت دوم فيلم يك مكان ساكت اضافه مي‌كند. مورفي با بازي خوب خود به خوبي توانسته جاي خالي كرازينسكي را در فيلم پر كند.

در كنار كيليان مورفي، اميلي بلانت به مانند قسمت اول در گروه بازيگران فيلم يك مكان ساكت ۲ خوش درخشيده است. او با وجود اينكه در بيشتر دقايق اين قسمت زير سايه بازيگران نوجوان و مورفي قرار مي‌گيرد، اما همچنان به عنوان يك مادر شجاع و فداكار بازي بسيار خوبي را از خود نشان مي‌دهد. مورفي در نقش امت به عنوان مردي دلسوز ظاهر مي‌شود كه خانواده خود را از دست داده است و حال به خانواده دوست قديمي خود كمك مي‌كند. دو بازيگر نوجوان فيلم ريگان (ميليسنت سيموندز) و ماركوس (نوآ جوپ) برگ برنده فيلم يك مكان ساكت ۲ هستند. آنها با بازي بي نظيرشان حس تعليق را به خوبي به مخاطب منتقل مي‌كنند.

در قسمت اول يك مكان ساكت، با فيلمي مبتني بر تصوير طرف بوديم كه ما را به معناي حقيقي سينما نزديك مي‌كرد. اين روند در فيلم a quiet place 2 نيز ادامه پيدا كرده است. هرچند ديالوگ‌هاي فيلم a quiet place 2 بيشتر شده اما همجنان با فيلمي روبرو هستيم كه سعي مي‌كند با تصوير حرف بزند و از پرداختن به ديالوگ‌هاي اضافي پرهيز كند. علاوه بر كارگرداني، فيلمنامه‌اي كه جان كرازينسكي نوشته به مانند قسمت اول برخي از تعاملات غني بين شخصيت‌ها را نشان مي‌دهد. به طور مثال ارتباط شخصيت مورفي و ريگان بسيار خوب از آب درامده است. كرازيسنكي به خوبي ما را در كفش‌هاي ريگان قرار مي‌دهد تا بهتر درك كنيم كه راه رفتن در چنين جهنمي براي فردي ناشنوا چه حسي دارد.

فيلم سينمايي يك مكان ساكت 2

همه چيز در قسمت دوم فيلم يك مكان ساكت بزرگتر شده است. از تعداد شخصيت‌ها بگيريد تا تعداد هيولاها. براي مثال در فيلم قبل به واسطه بودجه محدود، نمايش هيولاهاي فيلم به شكلي حرفه‌اي و نامحسوس انجام مي‌شد كه به لحن تنش‌آفرين فيلم نيز كمك مي‌كرد؛ اما در فيلم a quiet place 2 كارگردان به واسطه بودجه بيشتر، آن‌ها را بيشتر به نمايش مي‌گذارد و بازهم اين موجودات به همان اندازه تهديدكننده و كابوس‌آور هستند همچنين جلوه‌هاي بصري به شكلي چشم‌گير در اين نسخه پيشرفت كرده است. كرازينسكي در اين نسخه فضاي آخرالزماني داستان را گسترش داده است و جهان فيلم را به خوبي نشان مي‌دهد.

لحظات پاياني نقطه قوت فيلم a quiet place 2 محسوب مي‌شود، جايي كه ريگان همراه با مادر و برادرش در برابر هيولاها قرار مي‌گيرند. ريگان اين‌بار با روشن كردن سمعكش به خواسته‌ي پدرش گوش مي‌كند و از طريق نزديك كردنش به ميكروفون، هيولا را نابود مي‌كند. در نقطه مقابل برادرش ماركوس با اعتماد به خواهرش جان مادر و برادر كوچكش را نجات مي‌دهد. پلان‌هاي دلهره‌آور انتهايي به شكل بسيار ماهرانه‌اي گرفته شده است. در حين اتفاقات هيجان‌انگيز انتهايي، كرازيسنكي به زيبايي به روابط خانوادگي اشاره مي‌كند و اتحاد بين اعضاي خانواده را نشان مي‌دهد. اين قسمت به خوبي نشان داد كه يك مكان آرام بيشتر فيلمي درباره‌ي روابط خانوادگي است تا يك فيلم ترسناك! يك مكان ساكت ۲ به خوبي مي‌تواند مضاميني درباره تربيت فرزندان را به مخاطب به شكلي غيرمستقيم منتقل كند. فيلمي كه هم سرگرم‌كننده است و هم جنبه‌هاي آموزشي دارد. در بعضي از دقايق، فيلم از ريتم مي‌افتد و يك سري از شخصيت‌هاي فرعي به مانند گروهي در اسكله، عملكرد معقولي ندارند؛ اما در مجموع يك مكان ساكت: بخش ۲ در انتها مي‌تواند مخاطب را راضي كند.

جمع‌بندي

قسمت دوم فيلم يك مكان ساكت به شكلي تمام مي‌شود كه مي‌توان ادامه ديگري را براي اين سري متصور شد. فيلم A Quiet Place Part II دنباله‌اي آبرومند است كه با سكانس‌هاي هيجان‌انگيز و اكشن خود مخاطبان را به وجد مي‌آورد. اگر به فيلم‌هاي ترسناك و هيجاني علاقه‌منديد تماشاي قسمت اول و دوم يك مكان ساكت را از دست ندهيد.

اميدواريم كه از مطالعه‌ي نقد فيلم A Quiet Place Part II لذت برده باشيد. نظر شما در مورد قسمت دوم فيلم يك مكان ساكت چيست؟ شما بازي بازيگران فيلم يك مكان ساكت ۲ را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ نظر خود را در قسمت نظرات با ما در ميان بگذاريد.

منبع: ویکی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.