نقد و بررسي فيلم سينمايي هيچ كس Nobody

نقد و بررسي فيلم ها، سزيالها و انيميشن هاي روز دنيا

نقد و بررسي فيلم سينمايي هيچ كس Nobody

۱۱ بازديد

فيلم هيچكس

فيلم Nobody محصول سال 2021 فيلمي در ژانر مهيج و اكشن به كارگرداني ايليا نايشولر و داستاني اثر درك كولستاد، نويسنده‌ي سه گانه جان ويك، است. بازيگران اصلي اين فيلم هيچكس باب اُدِنكِرك (Bob Odenk)، بابي نيلسن و كريستوفر لويد هستند.

فيلم نوبادي كه تاريخ اكران آن چندين بار عقب افتاد در نهايت در روز 26 مارس در برخي از سينماهاي آمريكا روي پرده رفت، جديدترين فيلم با بازي باب ادنكيرك (Bob Odenk) است كه بسياري از مخاطبان، او را با نقش سول گودمن (Saul Goodman) در سريال‌هاي Breaking Bad و Better Call Saul مي‌شناسند. حالا او در فيلم جديد خود ما را با يك ستاره اكشن رو به رو خواهد كرد تا شاهد جنبه‌هاي جديدي از حضور او در دنياي بازيگري باشيم. حضور باب ادنكيرك در فيلم Nobody باعث شده تا عده زيادي از طرفداران او، چشم انتظار اين عنوان باشند. با وجود تبليغات زياد و جذاب هيچكس فيلمي نيست كه بتواند انتظارات ما را برآورده كند.

داستان فيلم نوبادي

فيلم هيچ كس

فيلمنامه فيلم اكشن هيچ كس محصول 2021 توسط دريك كولستاد (Derek Kolstad)، يكي از نويسندگان مجموعه فيلم‌هاي جان ويك نوشته شده است. بنابراين، مخاطبان بايد منتظر فيلمي هيجان‌انگيز باشند كه پر از ضرب و شتم‌ و صحنه‌هاي خشونت‌آميز است.

داستان فيلم هيچ كس، روايت يك واقعه غيرمنتظره در خانواده منسل است. داستان زماني شروع مي‌شود كه دو سارق به خانه آن‌ها وارد مي‌شوند و هاچ منسل (Hutch Mansell)، پدر خانواده كه باب ادنكيرك نقش او را ايفا مي‌كند، بايد با سارقان رو به رو شود. هاچ مردي به ظاهر آرام است و هميشه در خانواده خود دست كم گرفته شده است. او كه از اختلال استرس پس از سانحه (Post-traumatic stress disorder) رنج مي‌برد، با وجود اين‌ كه فرصت پيدا مي‌كند با سارقان مقابله كند، مغلوب ترس و نگراني‌اش مي‌شود و جا مي‌زند. اتفاقاتي كه در اين سرقت مي‌افتند، باعث مي‌شوند تا هاچ و خانواده‌اش، با يك باند قدرتمند مبادله مواد مخدر درگير شوند و هاچ بايد براي محافظت از خانواده‌اش وارد عمل شود.

بهترين فيلم هاي آنجلينا جولي را در اين قسمت ببينيد.

بازيگران فيلم هيچكس

  • باب ادنكيرك در نقش هاچ منسل
  • كاني نيلسن در نقش بكا منسل
  • رابرت فيتزجرالد ديگز (Robert Fitzgerald Diggs) معروف به رزا (RZA) در نقش هري منسل، برادر هاچ
  • الكسي سربرياكوف (Aleksei Serebryakov) در نقش رئيس باند مواد مخدري كه دستور كشتن خانواده هاچ را مي‌دهد
  • كريستوفر لويد (Christopher Lloyd) در نقش پدر هاچ
  • گيج مونرو (Gage Munroe) در نقش بليك، پسر خانواده
  • پيسلي كادوراث (Paisley Cadorath) در نقش سامي، دختر خانواده

نقد فيلم Nobody

فيلم نوبادي

در ژانويه 2018  اعلام شد كه باب اودنكرك به جمع بازيگران فيلم نوبادي پيوسته است و ايليا نايشولر كارگرداني فيلمنامهاي از درك كلستاد را بر عهده دارد.

اودنكرك همچنين به عنوان تهيه كننده فيلم هيچ كس فعاليت خواهد كرد  در حالي كه ديويد ليچ نيز تهيه كنندگي را بر عهده خواهد داشت. كلستاد به همراه مارك اس. فيشر و توبي مگواير به عنوان تهيه كننده اجرايي فعاليت ميكند . STX Entertainment قرار بود اين فيلم را توزيع كند. در آوريل 2019  Universal Pictures حق پخش فيلم را از STX به دست آورد.

در اكتبر 2019 كاني نيلسن و كريستوفر لويد به جمع بازيگران فيلم پيوستند و در نهايت در 10 دسامبر سال 2020 يونيورسال تصميم گرفت با طرح اصلي خود برنامه ريزي كند و آن را براي اكران در تاريخ 26 فوريه برنامه ريزي كند.

هاچ منسل قصه ما بعد از اين دستبرد كه آنرا براي خود شكستي عميق تلقي ميكند از خوابي طولاني مدت بيدار ميشود و سعي ميكند آدم عصيانگري شود. تعجب نكنيد شخصيت پردازي در همين حد ضعيف و بچگانه اتفاق ميافتد.

طولي نميكشد كه او تبديل به كسي ميشود كه در مقابل ظلم ايستادگي ميكند. اين رويكرد جديد هاچ را در معرض ديد رئيس مافياي مواد مخدر يوليان كوزنتسوف (با بازي الكسي سربرايكوف) قرار ميدهد و باعث ميشود كه هاچ براي بقاي خود عليه گروهي از روسها بجنگد. روسهاي كلاسيك سينماي هاليوود كه اغلب خلافكار هستند يا در بهترين حالت تاجر فاحشه ها.

فيلمنامه كولستاد برخي از ترفندها را از جان ويك به عاريه گرفته است كه به خوبي نمايان است. مولف اثر ميخواهد هاچ را به عنوان مردي با گذشته اي خشن ترسيم كند و ميخواهد به سراغ ماجراجويي تازهاي برود.

متأسفانه اين زاويه ديد در فيلم Nobody درنيامده و مشخص نيست زيرا اين فيلم به سختي از سطح زندگي خانوادگي هاچ فراتر ميرود. شخصيت پردازي همسر و دوفرزند او به هيچ وجه درنيامده است. كارگردان از اعضاي خانواده او به عنوان دستگاه هايي استفاده كرده كه براي نشان دادن وضعيت فعلي هاچ به كار فيلمساز ميآيد و لاغير.

فيلم Nobody

به انضمام كلك ريزي كه معمولا اين دست از فيلم سازان درجه سه بكار ميبرند: شخصيتهاي كناري را ضعيف كن تا نقص اصلي به چشم بيايد و با اين كلك ضعف خود را در شخصيتپردازي نقش اول پوشش ميدهند.

اين ضعفهايي كه درباره فيلم هيچكس اشاره كردم آثار ماتاخر دارد كه در ادامه به آنها اشاره خواهم كرد. اين باعث ميشود كه سكانسهاي اكشن بعدي به جاي كاتارسيس شما را به حسي نزديك به كلاريزماتيك بودن شخصيت نقش اول نزديك كند. زيرا هيچ كس فاقد يك احساس جذاب براي جلب نظر بينندگان است. اين روايت به دليل عدم وجود قصهاي غني و جالب براي جلب نظر مخاطب بيشتر صدمه مي بيند.

اما از نظر داستاني صحنه ها بندرت چيزي غير از هيجانات سطحي را روايت ميكنند. اما كساني كه مثل بنده به دنبال يك موضع سختگيررانه هستند احتمالاً چيزي براي لذت بردن پيدا نميكنند. دعوا در اتوبوس كه در اوايل فيلم اتفاق مي افتد يك سكانس است كه بيش از بقيه برجسته شده.

كارگردان اثر حضور در صفحه نمايش و جذابيت كاري موردعلاقه خود را به گونه اي كاناليزه ميكند كه هاچ را به شخصي تبديل كند كه مخاطبان بتوانند از آن لذت ببرند. بخشي از جذابيت انتخاب بازيگران وي و آنچه در فيلم به خوبي كاركرد دارد اين است كه او نمونه اوليه اين نوع نقش ها را نميآفريند اما با اين وجود راهي پيدا ميكند كه آن را به شكل قانع كننده اي اجرا كند.

سخن پاياني

فيلم Nobody بالاخره اكران شد و تا به اينجا نيز با استقبال نسبتا خوبي از سوي مخاطبين و منتقدين مواجه نشده است.

نظر شما در خصوص نقد فيلم هيچكس چيست؟ نظرات خود را درباره فيلم  Nobody 2021 در قسمت كامنت‌ها به اشتراك بگذاريد.

براي مشاهده بيشتر فيلم هاي سينمايي روز دنيا از صفحه اصلي سايت ما ديدن كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.