اندي سركيس؛ بيوگرافي و معرفي بهترين فيلم هاي Andy Serkis

نقد و بررسي فيلم ها، سزيالها و انيميشن هاي روز دنيا

اندي سركيس؛ بيوگرافي و معرفي بهترين فيلم هاي Andy Serkis

۱۵ بازديد

اندي سركيس كارگردان

اندي سركيس در 20 آپريل سال 1964 در انگلستان ديده بر جهان گشود. پدر اندي پزشكي بود كه دائما در حال سفر بين لندن و عراق بود به همين دليل اندي در ده سال ابتدايي زندگي اش دائماً بين بغداد و لندن در سفر بود. مادرِ وي نيز كه يك آموزگار بود، فرصت زيادي براي رسيدگي به فرزندانش نداشت و به همين دليل اندي و خواهر و برادرانش توسط پرستاران خصوصي بزرگ شدند . اندي در دوران نوجواني علاقه شديد خود را به دنياي نقاشي و جلوه هاي ويژه نشان داد و در دانشگاه لنكستر انگلستان نيز در رشته هنرهاي تجسمي به تحصيل و فراگيري علم پرداخت.

سركيس در دوران دانشگاه همچنين علاقه زيادي به دنياي نمايش پيدا كرد و به طراحي صحنه پرداخت اما پس از مدتي بصورت اتفاقي به عنوان بازيگر در نمايشي ظاهر شد و از آن پس علاقه اش به بازيگري نيز رنگ بيشتري به خود گرفت. سركيس در سالهاي بعد بازيگري تئاتر را ادامه داد و اين در حالي بود كه در تمام اين سالها 2010-05546كمترين ميزان دستمزد را از اين راه بدست مي آورد تا اينكه در سال 1987 موفق شد به تلويزيون راه پيدا كند و در چند مجموعه تلويزيوني بزرگ بريتانيايي ايفاي نقش كند.

اما ستاره اقبال اندي سركيس زماني ظهور كرد كه وي در سال 1999 پيشنهاد بازي در يك نقش نامتعارف به نام " گالوم " در سه گانه « ارباب حلقه ها » را دريافت كرد. سركيس بايد در اين فيلم در نقشي حضور پيدا مي كرد كه حركاتش توسط گرافيك تبديل به حركات بدن موجود زشتي به نام " گالوم " مي شد. نقش افريني سركيس در اين سه گانه موفقيت هاي بين المللي زيادي را نصيب وي كرد و « ارباب حلقه ها » نيز تبديل به يكي از برترين فيلمهاي تاريخ سينما شد. پس از نقش افريني سركيس در مجموعه « ارباب حلقه ها » وي موفق شد در فيلم « كينگ كنگ » به كارگرداني پيتر جكسون به ايفاي نقش بپردازد كه حضور در اين فيلم نيز بار ديگر تحسين اهالي سينما را به همراه داشت.

مهم ترين فيلم هاي اندي سركيس

در ادامه با معرفي چند فيلم مهم و شناخته شده اندي سركيس با ما باشيد.

ونوم 2 (Venom: Let There Be Carnage‎)

اندي سركيس ونوم 2

ونوم: بگذاريد كارنيج بيايد (Venom: Let There Be Carnage‎) يك فيلم ابرقهرماني آمريكايي بر پايهٔ شخصيت ونوم از مارول كاميكس است. توليد اين فيلم بر عهدهٔ كلمبيا پيكچرز با همكاري مشترك مارول و تنسنت پيكچرز است و عرضهٔ آن بر عهدهٔ سوني پيكچرز ريليزينگ خواهد بود. در نظر گرفته شده‌است كه دومين فيلم در جهان شخصيت‌هاي مارول سوني پيكچرز و دنبالهٔ فيلم ونوم (۲۰۱۸) باشد. كارگرداني فيلم بر عهدهٔ اندي سركيس از فيلم‌نامهٔ نوشتهٔ كلي مارسل است كه بر پايهٔ داستاني با همكاري تام هاردي نوشته شده‌است. در اين فيلم تام هاردي در نقش ونوم / ادي براك، در كنار ميشل ويليامز، نائومي هريس، ريد اسكات، استيون گراهام و وودي هرلسون ايفاي نقش مي‌كند. در اين فيلم، براك سعي دارد با مصاحبه با قاتل زنجيره‌اي كلتوس كسدي (هرلسون)، كه ميزبان يك هم‌زيست بيگانهٔ مشابهٔ ونوم به نام كارنيج مي‌شود، زندگي كاري خود را در روزنامه‌نگاري دوباره احيا كند.

گالوم – GOLLUM

اندي سركيس گالوم

بدون شك شناخته شده ترين نقش “اندي سركيس” يكي از اولين نقش‌هاست كه موجب شهرت او شد. او شخصيت گالوم فيلم حماسي “ارباب حلقه‌ها” از “پيتر جكسون” كه با اقتباس از سري كتاب‌هاي “جي.آر. آر. تالكين” ساخته شده بود، را زنده كرد، كه اين سري با فيلم ارباب حلقه‌ها: ياران حلقه  The Fellowship of the Ring –آغاز شد.

سركيس نقش گالوم و اسميگل پيشين را ايفا كرد، كه نبرد دروني خير و شر را به خوبي نشان داد، و تأثير تاريك حلقه بر خودش را به نمايش گذاشت، بنابراين به خاطر اجراي زيباي اين نقش در چندگانه حضور يافت. اجراي “اندي سركيس” در نقش گالوم ساده و ارزشمند است.

سزار – CAESAR

سزار اندي سركيس

پيش از اين درباره حضور سركيس در فيلم“كينگ كنگ” از “پيتر جكسون” صحبت كرديم، اما نقش موردعلاقه ما شخصيت سزار از سري جديد “سياره ميمون‌ها” (Planet of the Apes) است.

سركيس در “سياره ميمون‌ها” با جلوه‌هاي رايانه و موشن كپچر نقش سزار را ايفا كرد، كه الهام بخش ميمون‌هاي ديگر بود. اجراي سركيس در نقش سزار تصور هاليوود از موشن كپچر را بالا برد، و باعث شد او استوديوي شخصي موشن كپچر با نام The Imaginarium را بسازد.

ايين دري – IAN DRURY

اندي سركيس

طي سال‌ها نقش شخصيت‌هاي واقعي بسياري را از “اندي سركيس” ديده‌ايم، كه نقش يك تهيه كننده موسيقي به نام مارتين هانت در فيلم “مردمي كه ۲۴ ساعت خوش گذراني مي‌كنند” (۲۴ Hour Party People) يكي از بهترين‌هاست. با اين حال اجراي او در نقش هنرمند موي نوي بريتانيا “آيين دري” در “سكس و داروها و راك و اند رول” (*** & Drugs & Rock & Roll) برترين آنهاست.

دري عضو گروه موسيقي Blockheads بود كه در كودكي شرايط سختي داشت، و فيلم ماجراي به شهرت رسيدن او و چالش بر بيماري و مشكلات و سبك زندگي‌اش در بزرگسالي را نشان مي‌دهد. سركيس بار ديگر توانايي غرق شدن در اين نقش را نشان داد، و طرفداران اين بازيگر و هنرمند بايد آن را تماشا كنند.

دكتر آدرين كينگ – DR. ADRIAN KING

اندي سركيس

درحالي كه “مرگ يك ابرقهرمان” (Death of a Superhero) يك فيلم مارولي به نظر مي‌رسد، مخصوصاً ابا وجود شخصيت دكتر. آدرين كينگ كه يك مرگ شناس است، فيلم درباره هنرمند نوجوان مبتلا به سرطاني است كه با داستان كلاسيكش، خود را از فيلم‌هاي اين عصر متمايز مي‌كند.

دكتر كينگ سركيس يك “مرگ شناس” است كه با دون كلارك (با بازي “توماس سنگستر”) همكاري مي‌كرد، كسي كه روياهاي هنري‌اش و رابطه‌اش با يك همكلاس و ارتباط آن با مرگش، داستان را پيش مي‌برد. دكتر كينگ شايد بيش از حد در نقش يك تراپيست عجيب غرق شده باشد، اما بازهم يك نقش زيبا در يك فيلم ديدني است.

مهمترين فيلمهاي اندي سركيس

  • The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
  • The Lord of the Rings: The Two Towers
  • The Lord of the Rings: The Return of the King
  • King Kong
  • The Prestige
  • Rise of the Planet of the Apes
  • The Adventures of Tintin
  • The Hobbit: An Unexpected Journey
  • Dawn of the Planet of the Apes

سخن پاياني:

در مجموع در كارنامه 54 ساله و بيوگرافي اندي سركيس آثار مهمي وجود دارد. اگر مي‌خواهيد با بيوگرافي اندي سركيس و زندگي حرفه‌اي و آثار او بيشتر آشنا شويد، حتما به صفحه هر يك از آثار اندي سركيس در منظوم سر بزنيد. همه 26 اثر مهم اندي سركيس در منظوم يك پروفايل اختصاصي دارند كه اطلاعات كامل معرفي آنها تهيه شده است. امتيازي كه هر يك از آثار اندي سركيس در منظوم دارند، نمره و امتيازي است كه مردم از يك تا ده به آنها داده‌اند. در واقع هر چقدر اندي سركيس در آثار ارزشمندتري بازي كرده باشد، توانسته نمره‌ي بيشتري از سوي مردم بگيرد، در نتيجه سوابق كاري و بيوگرافي اندي سركيس درخشان‌تر خواهد شد. مثلا اثري كه در بيوگرافي اندي سركيس بيشترين امتياز را از مردم گرفته است، فيلم پرستيژ محسوب مي‌شود و اثري كه در بيوگرافي اندي سركيس كمترين امتياز را گرفته است، فيلم 24 Hour Party People محسوب مي‌شود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.