نقد و بررسي فيلم سينمايي الماس خونين (Blood Diamond)

نقد و بررسي فيلم ها، سزيالها و انيميشن هاي روز دنيا

نقد و بررسي فيلم سينمايي الماس خونين (Blood Diamond)

۱۵ بازديد

فيلم الماس خونين

فيلم الماس خونين (Blood Diamond) فيلمي در ژانر درام و هيجاني به كارگرداني ادوارد زوئيك است. اين فيلم محصول سينماي هاليوود است كه در سال 2006 اكران شد. در اين فيلم بازيگران سرشناسي مانند لئوناردو دي كاپريو، جنيفر كانلي و جايمن هانسو به ايفاي نقش پرداختند. در اين مطلب از آوامووي قصد داريم اطلاعاتي كامل از فيلم الماس خونين به همراه نقد آن به شما ارايه دهيم.

خلاصه داستان فيلم سينمايي الماس خونين

داستان فيلم سينمايي Blood Diamond با اسير شدن يك ماهيگير سيرالئوني به نام سولومون وندي (با بازي جايمن هانسو) توسط نيرو‌هاي شورشي آغاز مي‌شود. در اين ماجرا خانواده‌ي سولومون از مهلكه فرار مي‌كنند، اما پسر او اسير شده و به اردوگاهي منتقل مي‌شود. شورشيان وندي را نيز به يكي ديگر از اردوگاه‌هاي كار در معدن الماس مي‌برند. وندي در حين كار سخت در معدن يك الماس بزرگ و باارزش پيدا مي‌كند اما به دليل حمله‌ي نيرو‌هاي دولتي به اردوگاه شورشيان، سولومون دستگير مي‌شود. البته او موفق مي‌شود كه قبل از دستگيري الماس را در مكاني امن دفن كند. سولومون وندي در زندان با يك قاچاقچي اسلحه و الماس به نام دني آرچر (با بازي لئوناردو دي كاپريو) آشنا مي‌شود. آرچر اصالتي زوديايي دارد و از سفيدپوستان زيمباوه محسوب مي‌شود. او در كودكي پدر و مادرش را از دست داده و اكنون به يك مزدور و خلافكار تبديل شده است. آرچر در حين قاچاق الماس توسط ماموران گشتي سيرالئون دستگير شده و به زندان منتقل شده است. آرچر در زندان متوجه ماجراي الماس مي‌شود و تصميم مي‌گيرد تا به دنبال يافتن آن برود. در ادامه او از زندان آزاد شده و سپس سولومون را نيز از زندان آزاد مي‌كند. در ازاي اين كمك، آرچر از وندي مي‌خواهد كه محل دفن الماس را به او نشان بدهد. اين دو نفر پس از آزادي از زندان با مدي بوئن (با بازي جنيفر كانلي) آشنا مي‌شوند كه يك خبرنگار سرخورده‌ي آمريكايي است و به دنبال اطلاعاتي دقيق درباره قاچاق اسلحه و الماس در سيرالئون است. از اين جاي فيلم سه نفر با سه هدف متفاوت در كنار يكديگر قرار مي‌گيرند، سولومون وندي با هدف يافتن پسرش، آرچر با هدف يافتن الماس و مدي با هدف بدست آوردن اطلاعاتي مناسب از زشتي‌هاي جنگ. اين سه نفر در سير داستان اهداف متفاوت و گاه متناقضي دارند، اما رفته رفته با تزريق عناصر درام به فيلم، اهداف آنها به هم نزديك مي‌شود …

اندي سركيس؛ بيوگرافي و معرفي بهترين فيلم هاي Andy Serkis

بازيگران فيلم الماس خونين

الماس خونين

بازيگران فيلم Blood Diamond عبارتند از:

  • لئوناردو دي‌كاپريو (Leonardo DiCaprio) در نقش دني آرچر (Danny Archer)
  • جايمن هانسو (Djimon Hounsou) در نقش سولومون وندي (Solomon Vandy)
  • جنيفر كانلي (Jennifer Connelly) در نقش مدي بوئن (Maddy Bowen)
  • مايكل شين (Michael Sheen) در نقش رابرت سيمونز (Rupert Simmons)
  • آرنولد وسلو (Arnold Vosloo) در نقش كلنل كوتزي (Colonel Coetzee)
  • كايسو كويپرز (Kagiso Kuypers) در نقش ديا وندي (Dia Vandy)

نقد فيلم Blood Diamond

Blood Diamond  فيلمي در راستاي تقبيح جنگ است كه با وجود نگاه كليشه‌اي، داستاني قوي و مناسب دارد. به وضوح مشخص است كه كارگردان و نويسنده فيلم سعي در زشت و زننده نشان دادن درگيري‌ها و نسل كشي در آفريقا دارند. به طور كلي بازي خوب دي‌كاپريو، هانسو و جنيفر كانلي در كنار فيلمنامه‌ي قوي، صحنه‌هاي درگيري بسيار طبيعي، عناصر درام مثل حس پدرانه سولومون به فرزندش و فداكاري يك مرد سفيد پوست براي تحويل الماس به سياه پوستان از نكات مثبت اين فيلم است. با اين وجود، اين فيلم نقاط ضعفي نيز دارد. به طور مثال كارگردان تلاش مي‌كند تا چهره‌ي سولومون را بيش از حد خوب و مثبت جلوه دهد، حال آنكه او خودش يكي از قاچاقچي‌هاي الماس بوده است. حتي فداكاري‌هاي آرچر نيز كمي اغراق آميز و بزرگنمايي شده به نظر مي‌رسد. در واقع از جايي به بعد كاراكتر‌ها شخصيت خاكستري خود را از دست داده و كاملا به يك شخصيت سفيد تبديل مي‌شوند. شايد فروش نسبتا پايين فيلم الماس خونين نيز به همين دلايل باشد.

نقد و بررسي فيلم سينمايي شواليه سبز (The Green Knight)

واقعيت جالب درباره فيلم سينمايي Blood Diamond

فيلم سينمايي Blood Diamond

دني آرچر در سكانسي از فيلم الماس خونين ادعا مي‌كند كه در صورت يافت الماس، قاره آفريقا را براي هميشه ترك مي‌كند. اين ديالوگ شباهت زيادي به يكي از ديالوگ‌هاي او در فيلم The Aviator (هوانورد) محصول سال 2004 دارد. هاوارد هيوز (با بازي دي كاپريو) در سكانسي از فيلم هوانورد مدعي مي‌شود كه اگر هواپيمايش كار نكند، آمريكا را براي هميشه ترك خواهد كرد!

زماني كه دني آرچر به آفريقاي جنوبي رسيد، دو زن در مقابل فرودگاه ايستاده‌‌اند و آرچر از كنار آنها عبور مي‌كند. اين دو زن در واقع مادر و مادربزرگ دي كاپريو هستند!

دي كاپريو در زمان فيلمبرداري فيلم سينمايي Blood Diamond  در آفريقاي جنوبي سرپرستي يك دختر يتيم آفريقايي را به عهده گرفت. البته دي كاپريو اين دختر را با خود به آمريكا نبرد و به صورت غيرحضوري هزينه‌هاي زندگي او را تامين مي‌كند!

نام فرزند سولومون وندي در فيلم ديا (Dia) است كه در زبان محلي سيرالئوني به معناي ارزشمند و گران قيمت است.

ادوارد زوئيك در ابتدا دي كاپريو و راسل كرو را براي بازي در نقش دني آرچر در نظر داشت كه در نهايت دي كاپريو براي اين نقش انتخاب شد. اين دو بازيگر قبلا در فيلم The Quick and the Dead (برنده و بازنده) محصول سال 1995 همبازي بودند و بعد‌ها نيز در فيلم Body of Lies (يك مشت دروغ) در سال 2008 در كنار هم به ايفاي نقش پرداختند.

جنيفر كانلي در حين فيلمبرداريِ صحنه‌ي تعقيب و گريز با ماشين در كنار دي كاپريو، از ناحيه‌ي گردن آسيب ديد!

گروه De Beers كه بزرگترين شركت حاضر در تجارت الماس است، اعلام كرد كه پس از اكران اين فيلم تقاضاي عمومي براي الماس كاهش يافته است!

نقد و بررسي و دانلود فيلم حركت ناگهاني ممنوع (No Sudden Move)

جوايز فيلم سينمايي الماس خونين از جشنواره هاي مختلف

الماس خونين

فيلم سينمايي الماس خونين در هفتاد و نهمين دوره جوايز اسكار در 5 بخش بهترين بازيگر نقش اصلي (لئوناردو دي كاپريو)، بهترين بازيگر نقش مكمل (جايمن هانسو)، بهترين تدوين فيلم، بهترين تدوين صدا و بهترين ميكس صدا نامزد اسكار بود كه البته در هيچ كدام موفق به كسب جايزه نشد. در كنار اين عناوين، فيلم الماس خونين براي 27 جايزه‌ي ديگر نيز در جشنواره‌هاي مختلف نامزد و موفق به دريافت 8 جايزه شد.

فيلم الماس خونين از نظر فروش گيشه چندان موفق عمل نكرد. فروش هفته اول اين فيلم در آمريكا تنها نزديك به 9 ميليون دلار بود و فروش كل آن در آمريكا به بيش از 57 ميليون دلار رسيد. همچنين اين فيلم بيش از 171 ميليون دلار در كل جهان فروش داشت كه رقم قابل توجهي در برابر بودجه‌ي 100 ميليون دلاري اين فيلم محسوب نمي‌شود.

بررسي فيلم يك مكان ساكت 2 (A QUIET PLACE PART II)

سخن پاياني درباره فيلم Blood Diamond

در اين مطلب تلاش كرديم تا يك معرفي كامل از فيلم Blood Diamond داشته باشيم. در پايان دوست داريم تا نظر شما را درباره فيلم الماس خونين بپرسيم. آيا تا به حال فيلم الماس خونين را مشاهده كرده‌ايد؟ در صورت ديدن، آيا از اين فيلم لذت برديد؟ نقش‌آفريني كدام بازيگر را در اين فيلم دوست داريد؟ مي‌توانيد ديدگاه و نقد خود درباره فيلم الماس خونين را در قسمت نظرات با ما به اشتراك بگذاريد.

براي اگاهي از اخرين اخبار فيلم ها و سريال هاي روز دنيا از صفحه اصلي سايت ما ديدن كنيد.

عملکرد نوتروفیل

نوتروفیل سهم بزرگی از سلول های خون را تشکیل میدهد و توسط مغز استخوان تولید میشود. آنها اولین پاسخگو ها در مقابل ورود بیماری در بدن ما هستند و نقش خط اول دفاعی را دارند. این سلول ها اولین سلول هایی هستند که در محل آلودگی باکتریایی حضور پیدا میکنند. آسیب دیدگی سلولی باعث آزاد سازی کموکین به محل آسیب دیده میشود که این عمل طی فرایندی تحت عنوان کیموتاکسیس انجام میشود. نیتروفیل ها در نظر افراد معمولی تشکیل دهنده اصلی چرک هستند. دلیل کاهش پلاکت خون در بارداری

neutrophils-؟.jpg

نوتروفیل متجاوزان خارجی را با خوردن آنها کنترل میکند که به این عمل بیگانه خواری میگویند و یا آنها را به درون سلول میکشد که به این عمل درون یاختگی میگویند. زمانی که ارگانیسم خارجی درون نوتروفیل قرار گرفت، توسط آنزیم هایی هضم میشود که منجر به نابودی آن ارگانیسم میشود. نوتروفیل ها در مجموع، پاسخگویی سیستم ایمنی را تنظیم میکنند. نوتروفیل ها بازه عمر کوتاهی دارند و به طور متوسط 8 ساعت زندگی میکنند ولی بدن ما به طور منظم در هر روز 100 میلیارد نوتروفیل تولید میکند. بعد از اینکه از مغز استخوان آزاد شدند، حدود نیمی از این سلول ها در رگهای خونی و نیمه دیگر در بافت های بدن یافت خواهند شد. neutrophils  در آزمایش خون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.