بهترين فيلم هاي آنجلينا جولي Angelina Jolie

نقد و بررسي فيلم ها، سزيالها و انيميشن هاي روز دنيا

بهترين فيلم هاي آنجلينا جولي Angelina Jolie

۱۷ بازديد

آنجلينا جولي

چه دوست‌دار سينما باشيد چه نه، حتما نام «آنجلينا جولي» را شنيده‌ايد. او متولد 4  ژوئن سال 1975 در لوس آنجلس آمريكا است. Angelina Jolie در عرصه‌هاي مختلف مثل بازيگري، فيلم‌سازي و تهيه كنندگي دستي دارد، او فيلم هاي متعددي در كارنامه دارد به نحوي كه ارزشمندترين فيلم هاي آنجلينا جولي را به سختي مي توان مشخص كرد. وي همچنين يكي از مشهورترين حاميان حقوق بشر است. او تاكنون در فيلم‌هاي زيادي نقش‌آفريني كرده است كه حاصل آن‌ها، بردن چهار جايزه گلدن گلوب، دو جايزه اتحاديه بازيگران سينما و يك جايزه اسكار بوده است. نقطه عطف زندگي او ازدواج با «برد پيت» بود و اوج سال‌هاي معروفيت‌اش را در آن دوران گذراند. وي تا به حال چند بار ركورد بيشترين دستمزد را در بين بازيگران شاغل در هاليوود به‌دست آورده است.

ما در اين مطلب قصد داريم 5 مورد از برترين و بهترين فيلم هاي آنجلينا جولي را معرفي كنيم. براي مطالعه و شناخت بهترين فيلم هاي جولي  با آوامووي همراه باشيد.

فيلم Girl, Interrupted

بهترين فيلم هاي انجلينا جولي

فيلم Girl, Interrupted توسط «جيمز منگولد» كارگرداني شده است و از بازيگران برجسته آن مي‌‌توان به «وينونا رايدر»، «ووپي گلدبرگ»، «بريتاني مورفي»، «ونسا ردگريو» و «جرد لتو» اشاره كرد. شايد بي‌راه نباشد اگر بگوييم اين فيلم مهم‌ترين اثر در كارنامه‌ي فيلم هاي آنجلينا جولي بوده است. او اولين و آخرين جايزه‌اش در مراسم اسكار را با اين فيلم به‌دست آورد. اين فيلم داستان دختري را روايت مي‌كند كه در يك مركز نگه داري از بيماران رواني حضور دارد. البته نقش اين دختر را آنجلينا جولي بازي نمي‌كند و ايفاي اين نقش برعهده وينونا رايدر است. با اين وجود شخصيتي كه جولي آفريده است جالب‌ترين كاراكتر داستان است. واقعا هم سخت است كه به اين فيلم فكر كنيد و از جولي به‌عنوان شخصيت اصلي ياد نكنيد. تاثير او در اين فيلم واقعا ستودني است و اين فيلم را به شماره‌ي يك در ميان ارزشمندترين فيلم هاي آنجلينا جولي تبديل مي‌كند.

همان‌طور كه اشاره شد اين فيلم جولي را در نقش يك دختر رواني به نام ليزا نشان مي‌دهد كه با چهره كاريزماتيك و جذاب خود مي‌تواند به هرچيزي كه مي‌خواهد برسد. مشكل او اين است كه نمي‌تواند اتفاقات واقعي را از وقايع خيالي تفكيك كند. او در مركز نگه‌ داري از بيماران با «سوزانا» (وينونا رايدر) آشنا مي‌شود و داستان پيرامون ارتباط اين دو شخصيت روايت مي‌شود.

فيلم Girl, Interrupted كه از بهترين فيلم هاي Angelina Jolie است در حقيقت يك نسخه ضعيف‌تر از فيلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest 1975 است كه زنان شخصيت‌هاي اصلي آن هستند. اين اثر ميانگين نمره ۷.۳ از ۱۰ را از وبسايت IMDB كسب كرده است. همچنين امتياز اين فيلم در سايت راتن توميتوز ۵۳ درصد است. اين فيلم توانسته ۱ جايزه در مراسم اسكار و ۷ جايزه و ۱۱ نامزدي در مراسم‌هاي مختلف را تجربه كند. آنجلينا جولي در اين نقش توانست در بخش بهترين بازيگر زن نقش مكمل، برنده جايزه اسكار شود.

نقد و بررسي و دانلود فيلم حركت ناگهاني ممنوع (No Sudden Move) را اينجا ببينيد.

فيلم Gia


فيلم Gia به كارگرداني «مايكل كريستوفر» ساخته شده و «في داناوي»، «مرسدس روحل» و «اليزابت ميچل» از مهم‌ترين بازيگران فيلم در كنار آنجلينا جولي هستند. داستان روايت‌گر زندگي دختر جواني است كه براي تبديل شدن به يك سوپر مدل راهي نيويورك مي‌شود. اين فيلم زندگي مشوش «جيا» را بررسي مي‌كند و اعتياد او به مواد مخدر و مشكلات فراوان‌اش را به تصوير مي‌كشد و بدون شك يكي از ارزشمندترين فيلم هاي آنجلينا جولي است.

به‌جرعت مي‌توان گفت در ميان فيلم هاي Angelina Jolie، او در اين نقش جذاب‌ترين بازي خود را ارائه داده است. او در اين فيلم بيوگرافي كه توسط شبكه HBO ساخته شده است، نقش جيا كارنگي را بازي مي‌كند. جيا يك سوپر مدل معروف در دهه ۸۰ ميلادي بوده و حتي به عقيده‌ي بسياري او اولين سوپر مدل جهان بوده است. جولي در اين نقش درخشيده است و احساسات خود را به واقعي‌ترين شكل ممكن نمايش مي‌دهد. باوجود گذشت بيش از ۲۰ سال، اين فيلم هنوز هم يكي از بهترين نقش آفريني‌هاي جولي را محسوب مي‌شود.

اين اثر ميانگين نمره ۷ از ۱۰ را از وبسايت IMDB كسب كرده و امتياز آن در سايت راتن توميتوز ۹۲ درصد است. در ميان برترين فيلم هاي آنجلينا جولي، اين فيلم توانسته ۲ جايزه در مراسم گلدن گلوب را كسب كرده و ۸ جايزه و ۱۳ نامزدي در مراسم‌هاي مختلف را تجربه كند. از اين ميان سهم آنجلينا جولي بردن يك جايزه گلدن گلوب در بخش بهترين بازيگر زن بوده است. به اين خاطر اين فيلم از بهترين فيلم هاي انجلينا جولي مي باشد.

فيلم Maleficent

بهترين فيلم هاي انجلينا جولي

ديزني اخيرا به بازآفريني آثار كلاسيك خود در قالب فيلم‌هاي لايو اكشن روي آورده و معمولا همان داستان قبلي را با كمترين دخل و تصرفي روايت مي‌كند و ممكن است تغييرات اندكي در آن به‌وجود آورد. اما فيلم Maleficent از اين قائده مستثنا است. ديزني اينبار داستان زيباي خفته را از نگاه شخصيت شرور داستان روايت مي‌كند و نقش اين شخصيت منفي را آنجلينا جولي ايفا كرده است. كارگردان اين فيلم «رابرت استرومبرگ» و نويسنده آن «ليندا وولورتون» است و از ستارگان اين فيلم مي‌توان به «شارلتو كوپلي»، «ال فانينگ»، «ايملدا استنتون» و «جونو تيمپل» اشاره كرد.

باتوجه به اينكه عنوان زيباي خفته يكي از آثار كلاسيك و محبوب ديزني بود، مدرن كردن آن كار ساده‌اي به‌نظر نمي‌رسيد اما تيم سازنده ملفيسنت به‌خوبي از عهده اين‌كار برآمدند. در اين فيلم جولي مي‌تواند به‌خوبي احساس ترحم شما را برانگيزد و به‌همان قدرت مي‌تواند چهره منفي خود را نشان دهد و كاملا مخاطب را درگير خود مي‌كند؛ به همين دليل يكي از ارزشمندترين فيلم هاي آنجلينا جولي به حساب مي‌آيد. اين بازي عالي در صحنه از دست دادن بال‌ها به اوج خود مي‌رسد و همان‌گونه كه مي‌دانيد اين صحنه كنايه‌اي از تجاوز است.

اين اثر مورد توجه منتقدان قرار نگرفت ولي از طرف مخاطبان با استقبال گسترده‌اي روبه‌رو شد و سبب شد اين فيلم نيز از بهترين فيلم هاي انجلينا جولي در اين ليست باشد. اين فيلم با بودجه عظيم ۲۶۰ ميليون دلاري توليد شد و حدود ۷۵۸ ميليون دلار در باكس‌آفيس فروش داشت. فيلم Maleficent ميانگين نمره ۷ از ۱۰ را از وبسايت IMDB كسب كرده است. همچنين امتياز اين فيلم در سايت راتن توميتوز ۵۴ درصد است. اين فيلم توانسته ۱ نامزدي در مراسم اسكار و ۱۲ جايزه و ۴۲ نامزدي در مراسم‌هاي مختلف را تجربه كند.

پيشنهاد ما به شما: نقد و بررسي و دانلود فيلم سينمايي خشم (Fury)

فيلم The Tourist

انجلينا جولي

در بين ارزشمندترين فيلم هاي آنجلينا جولي اين فيلم به كارگرداني «فلوريان هنكل فون دونرسمارك» شايان توجه است، چرا كه «جاني دپ» در اين اثر همراه با آنجلينا جولي نقش شخصيت‌هاي محوري داستان را برعهده دارند. فيلم The Tourist بازسازي فيلمي فرانسوي به نام «آنتوني زيمر» محصول سال ۲۰۱۰ به كارگرداني «ژروم سال» است. با اين‌ كه فيلم توريست تيم بازيگري بسيار خوبي را در اختيار داشت، نتوانست نظر مثبت منتقدين را به خود جلب كند. البته اين فيلم در گيشه چندان هم بد عمل نكرد و با وجود اين كه بودجه‌اي ۱۰۰ ميليون دلاري براي ساخته آن درنظر گرفته شده بود، فروشي بالغ بر ۲۷۱ ميليون دلار را تجربه كرد.

«اليز» (Angelina Jolie) در پاريس توسط چند مرد تحت تعقيب قرار گرفته ‌است. او نامه‌اي از طرف «الكساندر پيرس» كه معشوقه‌ي قديمي او است دريافت مي‌كند. در آن نامه نوشته شده است كه اليز بايد هرچه زودتر وارد قطاري به مقصد ونيز، ايتاليا شود و مردي را پيدا كند كه شبيه پيرس است.  او بايد به پليس بقبولاند كه اين مرد خود پيرس است. در همين حين مردي مرموز نيز اليز را زير نظر دارد. اليز نامه را مي‌سوزاند و سوار قطار مي‌شود.

اين فيلم ميانگين نمره ۶ از ۱۰ را از وبسايت IMDB كسب كرده و از منتقدين نيز ميانگين نمره ۳۷ از ۱۰۰ را گرفته است. اين فيلم توانسته ۳ نامزدي در مراسم گلدن گلول و ۴ جايزه و ۱ نامزدي در مراسم‌هاي مختلف را تجربه كند. يكي از اين نامزدي‌ها سهم آنجلينا جولي در بخش بهترين بازيگر زن در مراسم گلدن گلوب است.

فيلم Mr. & Mrs. Smith

فيم انجلينا جولي

پيش از اين اشاره كرديم كه فيلم By the Sea در ميان فيلم هاي Angelina Jolie، پايان راه مشترك آنجلينا جولي و برد پيت بود، حال بايد گفت كه فيلم Mr. & Mts. Smith آغاز اين راه بوده است. اين اثر يادآور اولين باري است كه اين زوج در يك فيلم كنار هم نقش‌آفريني كرده‌اند. اين فيلم اكشن-كمدي و سرگرم كننده توسط «داگ ليمان» كارگرداني شده است. جالب است بدانيد «سيمون كينبرگ»، نويسنده اين اثر پس از گوش دادن به صحبت‌هاي چند نفر از دوستان‌اش كه براي ازدواج تحت درمان و مشاوره بودند، اين ايده به ذهن‌اش مي‌رسد. او متوجه شد كه توصيف آن‌ها «پرخاشگرانه و مزدورانه» به نظر مي‌رسد و او فكر كرد كه اين الگوي جالبي براي يك رابطه درون يك فيلم اكشن خواهد بود.

داستان درمورد يك زوج است كه هردوي آن‌ها قاتل حرفه‌اي هستند و البته در سازمان‌هاي رقيب هم فعاليت مي‌كنند. برت پيت در اين فيلم اجراي خوبي دارد اما جولي با بازي چشم‌نوازش او را به سايه رانده است. اين اثر بهترين نقش‌آفريني جولي را نشان نمي‌دهند اما ثابت مي‌كند كه او چقدر در آثار اكشن مي‌تواند خوش بدرخشد. اين اثر نقدهاي متنوعي دريافت كرد اما در گيشه موفق بود و مخاطبان از اين فيلم استقبال زيادي كردند. فيلم آقا و خانم اسميت با بودجه ۱۱۰ ميليون دلاري توليد شد و حدود ۴۸۷ ميليون دلار در باكس‌آفيس فروش داشت.

اين فيلم ميانگين نمره ۶.۵ از ۱۰ را از وبسايت IMDB كسب كرده است. همچنين امتياز اين فيلم در سايت راتن توميتوز ۶۰ درصد است. اين فيلم توانسته ۹ جايزه و ۱۸ نامزدي در مراسم‌هاي مختلف را تجربه كند. اخيرا تاييد شده كه سريالي با همين نام براي پخش از آمازون در دست ساخت قرار دارد و از بهترين فيلم هاي آنجلينا جولي مي باشد.

در پايان هم بد نيست يادي كنيم از انيميشن‌هاي Kung Fu Panda و Beowulf كه جولي در آن‌ها صداپيشگي كرده است. بزودي و در سال ۲۰۲۱ شاهد يك اثر جديد از فيلم هاي آنجلينا جولي خواهيم بود. علاوه‌بر اين، او درحال حاضر در ۲ پروژه ديگر نيز كار مي‌كند كه يكي از آن‌ها Eternals نام دارد. اين فيلم يكي از آثار مربوط به دنياي مارول است و گفته شده كه در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد اما در شرايط كنوني چيزي قطعي نيست.

نظر شما درباره بهترين فيلم هاي انجلينا جولي چيست؟ كدام يك از فيلم هاي Angelina Jolie را تماشا كرده‌ايد؟ يا اين كه قصد داريد به سراغ تماشاي كدام يك از اين فيلم‌ها برويد؟ نظرات خود را در قسمت كامنت‌ها به اشتراك بگذاريد.

براي مشاهده فيلم هاي روز دنيا از صفحه اصلي سايت آوامووي ديدن كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.